Het verrichten van betalingen op MFC

Het verrichten van betalingen op MFC

en meer over facturering

Het verrichten van betalingen op MFC
25 februari 2021

Een ieder, die veel meer uit zijn of haar MyFreeCams account wil halen zal vroeg of laat een betaling moeten verrichten op deze site. Uiteraard is het dan handig om het een en andere te weten alvorens je ertoe overgaat om te betalen voor diensten op deze site. (eerste meer weten over tokens? Lees dat hier)

Heb je een bezoekje aan de site gebracht, ben je geïnteresseerd geraakt en wil je je opgeven als lid van de site, dan kun je dat geheel gratis. De toegang tot de site en het lidmaatschap van deze site is geheel gratis. De enige keer, dat er kosten in rekening worden gebracht, is wanneer je besluit tokens te kopen. Het is goed om te weten, dat op deze site alle aankopen vallen onder eenmalige kosten. Dit betekent, dat je nooit meer automatisch voor dezelfde aankoop hoeft te betalen. De site zelf maakt geen gebruik van terugkerende kosten of andere misleidende facturerings praktijken. Aangezien de site geen betaalde lidmaatschappen of abonnementen heeft, hoeft je je account nooit op te zeggen. Er worden nooit meer kosten in rekening gebracht. MyFreeCams maakt ook geen gebruik van kortingsbonnen en of kortingen.  Tokens Pakketten zijn dus altijd voor iedereen verkrijgbaar tegen dezelfde prijs. Alle transacties worden afgehandeld door vertrouwde externe facturatie bedrijven. Dit betekent, dat de site geen toegang heeft tot je creditcardgegevens. Alle transacties verlopen via beveiligde servers, die minimaal 128-bits codering gebruiken. Je tevredenheid is dus 100% gegarandeerd. (lees hier meer over de betalingsmethoden)

Factureringsbedrijven en beschrijvingen

Alle aankopen worden afgehandeld door een van de volgende veilige en vertrouwde externe betalingsverwerkers.

  • Tijdvak
  • Homepage: http://www.epoch.com
  • Klantondersteuning: https://epoch.com/billing_support/contact
  • "EPOCH.COM * MFCXY" zal op het afschrift van uw kaarthouder verschijnen.
  • CCBill
  • Homepage: http://www.ccbill.com
  • Klantondersteuning: https://support.ccbill.com
  • "CCBill.com * ActiveSoft" zal op uw kaarthouderoverzicht verschijnen.
  • NetBilling / MFCBill.com
  • Homepage: http://www.netbilling.com/
  • Klantondersteuning: http://www.mfcbill.com/
  • "MFCBill.com * Tokens" zal verschijnen op het afschrift van uw kaarthouder.
  • Rocketgate / MFCGate.com (in test)
  • Homepage: http://www.rocketgate.com/
  • Klantondersteuning: http://www.mfcgate.com/
  • "MFCGate.com * Tokens" zal verschijnen op het afschrift van uw kaarthouder.

Geweigerde en lopende transacties

In zeldzame gevallen, wanneer een creditcard aankoop wordt geweigerd, kan het zijn, dat er nog enkele dagen een afschrijving in behandeling is op je creditcard-saldo. Deze afschrijving, die in behandeling is, verdwijnt vanzelf binnen 7-10 werkdagen en er wordt niets in rekening gebracht sinds de aankoop is geweigerd. Deze situatie komt vaker voor bij de betalingsverwerkers CCBill en Netbilling, en minder vaak bij Epoch. 

Deze ongebruikelijke situatie kan zich voordoen wanneer je creditcard bank de transactie goedkeurt, maar de betalingsverwerker de transactie nog steeds weigert, bijvoorbeeld omdat het adres, dat je hebt ingevoerd niet overeenkomt met het factuuradres of uw CVV2-nummer onjuist was. In dit geval houdt de creditcard het geld maximaal 7-10 dagen vast, maar aangezien de betalingsverwerker de transactie heeft geweigerd, wordt het geld niet opgenomen.

De enige manier waarop de betalingsstop vroegtijdig kan worden vrijgegeven, voordat deze binnen een paar dagen op natuurlijke wijze verdwijnt, is dat de betalingsverwerker een autorisatiebrief naar de creditcard bank faxt, wat hij niet zal doen omdat dit niet praktisch is. Dus wees geduldig en wacht een paar dagen totdat het ruim wordt vrijgegeven. 

Dit probleem komt veelvuldig voor bij pinpassen en is vooral vervelend als het bij cadeaukaarten en prepaidkaarten gebeurt. Het geld wordt teruggestort op de cadeaubon, maar het duurt gewoon langer.

Vertraagde kosten

In sommige gevallen wordt een aankoop op je creditcard afschrift weergegeven alsof deze op een andere datum is gedaan, meestal een dag of twee nadat je de aankoop daadwerkelijk hebt gedaan. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals feestdagen, weekenden, verschillen in tijdzones tussen landen, enz.

Het kan erop lijken alsof je dubbel of anderszins te veel in rekening is gebracht wanneer je op een bepaalde datum meer transacties ziet dan je hebt gedaan, dus houd er rekening mee, dat het waarschijnlijk slechts transacties van een vorige dag zijn. Het is voor MyFreeCams absoluut niet mogelijk om je dubbel in rekening te brengen voor een enkele aankoop.

Te hoge kosten

De prijzen, die je in rekening worden gebracht voor takenpakketten worden duidelijk vermeld en er worden nooit extra kosten in rekening gebracht. In zeer zeldzame gevallen komt het voor bij gebruikers, dat het bedrag, dat ze in rekening worden gebracht op hun bankafschrift iets hoger is dan de geboekte prijs.

Dit kan een van de volgende redenen hebben:

  • De hogere prijs op het bankafschrift is de autorisatie en niet het verrekende bedrag. Soms autoriseren betalingsverwerkers kaarten voor iets meer dan het transactiebedrag, maar dan wordt de definitief berekende afschrijving na een paar dagen als het juiste bedrag weergegeven.
  • Sommige creditcards, en vooral debet kaarten, kunnen verschillende extra transactiekosten in rekening brengen, die worden weergegeven als een hoger transactiebedrag.
  • Als je je buiten de Verenigde Staten bevindt of een aankoop doet in een andere valuta dan de Amerikaanse dollar, kan de betalingsverwerker een toeslag in rekening brengen voor de valutaomrekening. 

Als je bij een aankoop te veel betaalt, dan is het raadzaam om voor toekomstige aankopen, indien mogelijk, een andere betaling processor te gebruiken. Je kunt ook proberen een andere creditcard te gebruiken. 

Vragen en of opmerkingen 

Mocht je nog vragen en of opmerkingen hebben met betrekking tot je betaalgegevens of een betaling, dan kun je als eerst de meest gestelde vragen met antwoorden op de site doornemen. Mocht je antwoord er niet tussen zitten, dan kun je gerust contact opnemen met de klantenservice door het online contactformulier in te vullen. Hierin omschrijf je het probleem, je gebruikersnaam, werkende e-mail adres en onderwerp. Je kunt ook een e-mail sturen naar de klantenservice door je bericht te e-mailen naar [email protected] De klantenservice medewerkers doen er op hun beurt alles aan om je zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. 

Genoeg gelezen, op naar de modellen!


Schrijf een reactie

Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden